piatok 9. októbra 2009

Moc a odvaha

Moc a odvaha

Verte si čo chcete, len si to nechajte pre seeba...

Rim 1.16: Veď ja sa nehanbím za evanjelium (Kristovo): lebo mocou Božou je ono na spasenie každému veriacemu, najprv Židovi, a aj Grékovi.

Približne pred desiatimi rokmi som sa z kresťanstva smial. Pripadalo mi hlúpe a nezmyselné. Prečo by som sa mal správať morálne a „neužívať“ si?

Neskôr som sa stretol s mladými kresťanmi. Boli zvláštni z niekoľkých dôvodov. Spomeniem dve.

Boli autentickí. To, čomu verili, to aj žili a o tom aj rozprávali. Nebolo to naučené, nebolo to nacvičené. Oni boli celou bytosťou tými ľuďmi, aké bolo ich najhlbšie presvedčenie. A to bolo vidno. Nehanbili sa za Krista.

Druhým dôvodom bola ich sloboda. Neboli poviazaní zákonom. Musíš toto robiť... Musíš sa takto správať... Musím sa denne modliť toľko a toľko modlitieb. Boli jednoducho zachránení Bohom a nie otroci. Ich kresťanstvo nebolo založené na ich aktivite, ale na moci Božej, ktorá ich zachránila.

Kresťanské presvedčenie je o tom, že si zažil oslobodenie od svojich hriechov, pretože Boh má moc Ťa zachrániť od nich a odpustiť Ti ich. Zároveň je o tom, že si navonok taký, ako a v čo veríš. Je o tom, že sa za Ježiša nehanbíš.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára