utorok 20. októbra 2009

Jarka o milosti

Zázračná milosť

V poslednom čase veľa premýšľam o milosti. O tom, čo je jej podstatou, o tom ako sa  bez nej dá žiť...O tom, že nebyť milosti ktovie kde by som dnes bola alebo nebola?
Milosť je záhada, ktorú celý život objavujem. Vlastne odkedy som dostala Boží kompas do rúk, otočila svoju loď a rozhodla sa plaviť smerom ku kráľovstvu jediného existujúceho Boha.. Bol to v podstate zázrak, ktorý má veľa spoločného s touto záhadou...pretože v samej postate som tohto Boha ani nehľadala  ani nepotrebovala!
Čo som vo svojich pätnástich potrebovala bolo prijatie svojich nových spolužiakov na gymku, podporu a úspech v divadelnom krúžku, ktorý som navštevovala, pochopenie svojich potrieb zo strany rodičov, kamarátov apod. Boh vstúpil do môjho života nečakane, tak ako na tento svet.. Dozvedela som sa o Ňom od svojich veriacich spolužiakov a jednej učiteľky. Bolo to veľmi obyčajné ,asi také obyčajné ako Ježišove stretnutie s Filipom. Zaznela pre mňa otázka, či Ho chcem nasledovať a ja som povedala „áno“, bez toho aby som bola svedkom nejakého zázraku alebo vyslobodenia. Tie sa začali diať neskôr... .Toto všetko bola milosť Božia, ktorá sa mi dala poznať skrze hŕstku ľudí, ktorých tiež raz zasiahla a oni sa rozhodli ňou zasahovať iných... .
Milosť prichádza zadarmo a nečakane, je nenásilná a zároveň tak neodolateľná, nemá nič spoločné s mocou a silou. Takúto milosť som spoznala a tužím ju ďalej objavovať a zjavovať vo svojom okolí. Je to niekedy ťažké lebo si myslím, že jej potrebujem veľmi veľa, ale v skutočnosti stačí mala štipka. Na konzervovanie šunky tiež netreba lopatku soli, stačí šunku jemne poprášiť. Mnohokrát sa stačí iba usmiať,  opýtať sa "ako sa máš" alebo ponúknuť s čokoládou, vtedy ma milosť zelenú!
S milosťou sa stretávame denne, aj s nemilosťou... .Kde inde by jej malo byt najviac ako v cirkvi, ktorá by mala tvoriť nebeskú kolóniu uprostred nepriateľského sveta. Dwight L.Moody raz povedal:" Zo sto ľudí si prečíta Bibliu jeden, ale 99 si prečíta kresťana!"
Želám si, aby naša cirkev, aby som ja a ty ,boli pochodňou záhadnej zázračnej milosti, ktorá dokáže zmeniť až cely svet!!

Mgr. Jarmila Šimonová

1 komentár: