piatok 16. októbra 2009

Kto si...?

Kto si...?

Skutky 9.4-5: „padol na zem a počul hlas, ktorý mu vravel: Saul, Saul, prečo ma prenasleduješ? A on povedal: Kto si, Pane? Odpovedal mu: Ja som Ježiš, ktorého ty prenasleduješ.“

Saul bol jeden z najnáboženskejších a najhorlivejších ľudí v Jeruzaleme. Veľmi dobre poznal židovskú bibliu (ktorá je súčasťou našej kresťanskej!). Vedel presne, kto bol Ježiš. Je takmer isté, že ho niekoľkokrát v živote videl. Toho „hnusného“ sektára, ktorý teraz šíri svoje pa-židovské náboženstvo. Mnohých Kristových učeníkov zatváral do väzenia a schvaľoval ich zabitie. Náboženský človek.

Na Slovensku máme dve hlavné skupiny ľudí. Je veľmi pravdepodobné, že do jednej skupiny patríš aj Ty. Obe skupiny hovoria: „Viem, kto je Ježiš“. Jedna skupina, mladí s náboženským pozadím, sú aktívni v náboženstve a hovoria: „Viem, kto je Ježiš. Treba chodiť do kostola, na sviatky, krstiť, birmovať, ...“ Druhou skupinou mladých sú tí, ktorí hovoria: „Viem, kto je Ježiš. Moja babka ma niekedy brala do kostola. Som pokrstení. Ale viete, to je také staromódne, sú tam samé zákazy, ja na kresťanstvo z vysoka se..m. Nechcem s ním nič mať.“

Raz Saul ale stretol Ježiša a oslepený sa ho pýta: „Kto si, Pane?“ Tá otázka je ale zvláštna, hlavne od nábožného človeka. Tá otázka je zvláštna aj pre Teba.

„KTO si Ježiš?“. Je tak kľúčová, že určuje aj to, či si, alebo aký si kresťan. Je to otázka Tvojho srdca voči Bohu, ktoré sa naozaj pýta. Je to prvý krok k Bohu, naozajstný krok k Bohu.

Ak si niekto myslí, že ho dobre „pozná“, keď sa nikdy tú otázku nespýtal, tak je šaško. Poviem Vám prečo. Je to, ako byť odborník na problematiku makroekonomiky Venezuely a pritom tam nikdy nebo . Ako môžeš poznať Ježiša, Božieho syna, ak nemáš v srdci otázku: KTO si JEŽIŠ?

Boží Syn Ježiš je oveľa väčší a lepší, ako si vieš predstaviť. Pozývam Ťa do Tvojej vlastnej hlbokej modlitby s jednoduchými slovami: „Ježiš, ukáž mi, KTO SI a AKÝ SI. Chcem Ťa poznať. Chcem Ťa viac poznať.“

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára