utorok 20. októbra 2009

Čo chceš, aby som urobil...?

Čo chceš, aby som urobil...?

Skutky 9.6: „Trasúc sa a diviac, spytoval sa (Saul): Čo chceš, Pane, aby som činil? Pán odpovedal: Vstaň a choď do mesta a povedia ti, čo máš robiť.“

Saul. Horlivý ničiteľ Ježišových učeníkov. Nábožný, teologická špička, stojí oslepený pred Ježišom, padá na tvár a pýta sa ho dve otázky: „Kto si, Pane...?“ a „Čo chceš, aby som učinil...?“ Vidíte to dobre? Prenasledovateľ Ježišovho učenia padá pred Ním a chce Ho poznať a poslúchať. Tak Boh mení srdce človeka.

O prvej otázke som hovoril minule. Prejdem k druhej: „Čo chceš, Pane, aby som učinil?“.

Predstav si, že Ťa pozvem ku mne ku stolu. Začnem jesť Guavu, Karambolu alebo Liči. Budeš sa na mňa pozerať ako si budem vychutnávať svoje ovocie. Budem jesť ďalej, budem vidieť na Tebe, že by si si aj tak trochu dal... Potom sa nad Tebou zmilujem a poviem Ti: „Kámoško, však nevieš, ako výborne tá Guava chutí? Poviem Ti to... Je výýýýbornááá. Keď si ju dáš do úst, tak cítiš jej sladkú šťavnatú chuť... Porozprávam Ti o každom tom ovocí, vykreslím Ti ich chute a to, ako lahodne steká dolu hrdlom“.

Myslím si, že ak by si bol dostatočne múdry tak mi povieš: „Čo Ti šije? Ja nechcem, aby si mi to Liči opisoval, ale aby si mi z neho dal ochutnať. Len vtedy budem vedieť, ako chutí... a nie z tých Tvojich divných opisov...“. Bingo. Chceš si to chytiť, vyskúšať, ochutnať.

Presne o tom je viera v Ježiša. Saul vo chvíli, keď sa pýtal Ježiša (Kto si?), nepotreboval biblické prednášky na mp3 formátoch, alebo 4 hrubé teologické spisy. Potreboval spoznať Ježiša prakticky! Chytiť sa ho. Ochutnať. Vyskúšať. Mať skúsenosť. Len vtedy by naozaj mohol poznať Ježiša.

To platí aj pre Teba. Nikdy nespoznáš Boha len tak, že o ňom dostaneš informácie. Super kázne, teologické knihy, prednášky (všetko sú veľmi dobré a dôležité veci) Ti nezaručia, že budeš Boha poznať, alebo, že Ti Boh pomôže keď budeš potrebovať.

Keď sa ho však opýtaš aj tú druhú otázku: „Ježiši Kriste, čo mám robiť?“. Vtedy nastupuješ na tú najkrajšiu a najdobrodružnejšiu cestu, akú si len vieš predstaviť. Začneš Ježiša naozaj nasledovať. Ale, načo Ti o tom budem rozprávať... Urob to a uvidíš sám.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára