pondelok 22. februára 2010

Ježiš je iný

Ježiš je iný



Pred chvíľou mi napadlo, že už niekoľko „raňajok“ venujem jednému obyčajnému príbehu o Ježišovi a jednej obyčajnej žene. Nebolo to príliš plánované. Skôr niečo prirodzené. Pri sebe samom som si uvedomil, že príbeh o Ježišovi „pri studni“ je fascinujúci. Čím viac o ňom premýšľam a píšem, tým viac si uvedomujem, ako je Ježiš odlišný od mojich, našich, ľudských konceptov myslenia. Veď, ako sa dá spojiť príbeh obyčajnej, trochu „povoľnej“ ženy s príbehom najväčšieho náboženského vodcu v dejinách ľudstva? Nie je to prízemné? Nie je to pre Ježiša ponižujúce?

Okrem toho... ten príbeh ma fascinuje aj svojou aktuálnosťou. Je postmoderný, akoby z dnešnej doby. Poznám jednu ženu. Má tretieho muža (videl, som ju naposledy pred 2 rokmi, možno aj to sa zmenilo...) a tri deti. Každé z nich má iné priezvisko, iného otecka, inú rodinu. Nie je to „zlý“ osud. Je to veľmi smutný osud. Je mi jej ľúto. V žiadnom prípade však nesmiem hovoriť len o jej osobnostnom a rodinnom chaose. Myslím, že u mužov to môže byť ešte horšie...

Poviem Vám pravdu. Mnoho „nábožných“ ľudí sa s takými ľuďmi nezaoberajú. Ježiš však bol iný. Ježiš je iný aj dnes. Neexistuje tak morálne defektný alebo zničený človek, aby sa Ježiš k nemu nesklonil a nevolal ho do zmeneného života.

Platí to o mne, o Tebe, o každom z nás. Nádej pre zmenu existuje. Nádej pre zmysel života existuje. Nádej pre radosť existuje. Ja, Ty, my ju možno nevidíme. Ale Ježiš je iný.

On ju u Teba vidí.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára