streda 13. októbra 2010

Tvoj príbeh je väčší, sorry, je ešte väčší

Ten najkrajší životný príbeh je o Tebe a o Bohu, Kráľovi.


1.Sam 1:20: „Po nejakom čase Anna počala a porodila syna. Dala mu meno Samuel. Povedala totiž: Vyprosila som si ho od Hospodina.

Ahojte všetci. Tí z vás, ktorí ste si otvorili Biblie a pozreli sa do príbehu o ktorom píšem, tak ste už dávno zistili, o kom je reč. Áno, je to reálny životný príbeh. Odohráva sa okolo rokov 1100-1080 pred n.l. na území dnešného Izraela. Príbeh ženy Anny a jej syna Samuela je dosť dôležitý pre môj a Tvoj život. Pomaly sa budem dostávať k dôležitým pravdám, ktoré menia životy. Totižto, príbeh o Anne a Samuelovi nie je len príbeh jednej rodinky, kde sa budeme učiť, ako sa modliť, ako sa Anna modlila a pod. Na prvý pohľad sa zdá, že práve toto máme robiť... Iste, v niečom je tento príbeh vzorom, ale to by bolo málo, keby som písal o tom, že: Anna sa modlila takto...- aj Ty sa modli takto... Samuel robil tamto...- aj Ty rob tamto... Ok. Učme sa, ale to zďaleka zďaleka nestačí.

Príbehy Anny, Samuela sú oveľa väčšie, ako len príbehy nejakých biblických osôb. Áno, aj Tvoj príbeh je viac, ako len príbeh nejakého človeka. Preto je podstatná otázka: o čom je príbeh Anny? O čom je príbeh Samuela? O čom je Tvoj príbeh? Iste uznáš, že život je viac, ako sa modliť k Bohu a plodiť a rodiť deti... aj keď viem, že možno žiješ len pre to plodenie. Ehm.

Podstaty a veľký príbeh do ktorého Ťa budem volať je teda v pozadí príbehu o Anne a Samuelovi. Nebudem to písať naraz, lebo to by bolo na desať strán a viem, že nemáš toľko času, aby si to čítal. Neva. Veď aj malé kroky sú krokmi dopredu, či nie?

Mojou otázkou na Teba je, chceš robiť kroky dopredu, aj keď budú malé? Malé, ale isté? Malé, ale meniace život? Ver mi, stojí to za to.

Ale aby som len neobkecával.

Príbeh Samuela je Božím príbehom. Príbeh Samuela je príbehom o Božom kráľovstve. Tento príbeh volá mňa a Teba do Božej milosti a kráľovstva. Každý detail o ktorom budem veľa krát písať je o tom, že robíš krok dopredu do veľkého príbehu, ktorý Ťa stále viac mení na podobu o ktorej stále snívaš, alebo si o nej ani nesníval.

Samuel Ťa vedie ku Kráľovi Tvojho života. Keď chceš, prečítaj si 1. a 2. Samuelovu knihu z Biblie zo Starého Zákona, tak urobíš obrovské kroky k zmysluplnému životu. Keď sa na to neodhodláš, nevadí, buď som mnou v „raňajkách“. Ja s Tebou budem.

Strašne sa teším, ako sa bude Tvoj príbeh meniť v procese poznávania toho najväčšieho a najvzrušujúcejšieho v dejinách. Teším sa, keď to bude jeden veľký a nádherný príbeh. Teším sa, keď budem vidieť, že ten najkrajší príbeh života bude ten Tvoj.

Pôjdem s Tebou v tomto dobrodružstve.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára