utorok 19. októbra 2010

Reštart vzťahu s Bohom II.

Pre reštart s Bohom máš tú najlepšiu podporu, aká existuje.


Marek 1:9-11: „V tých dňoch prišiel Ježiš z galilejského Nazareta a Ján ho pokrstil v Jordáne. Keď vystupoval z vody, videl roztvorené nebesá a Ducha, ktorý ako holubica zostupoval na neho. Vtom z nebies zaznel hlas: Ty si môj milovaný Syn, v tebe mám zaľúbenie.

Žiaľ je to tak. Ten reštart je dôležitý. Mnohí veľkí myslitelia, manažéri, ľudia v rozhodovacích funkciách, ale aj bežní ľudia si z času na čas musia sadnúť a vážne sa seba samých pýtať: „Idem dobrým smerom? Robím to, o čo mi naozaj ide? Sú výsledky mojej práce, života realitou toho, ako by to malo správne byť?“ Je dobré, aby sme si mohli raz za čas vyčleniť niekoľko hodín týmto otázkam. Je dobré si takéto „hodiny skúmania reality vlastného života“ robiť 1x alebo 2x ročne.

Takýto reštart je naozaj dobrý a dôležitý. Prečo? Lebo zrazu spozoruješ, že máš 35-40 (možno viac) rokov a zistíš, že si v riadnej žbrnde. Zistíš, že si rozvedený, máš dve deti s dvomi ženami, že sa Ti kazí pečeň od kvalitných dávok alkoholu... Možno zistíš, že vlastne nemáš takú prácu o ktorej si sníval... Možno zistíš, že nemáš kamarátov, ktorých by si potreboval... Možno zistíš, že Ťa druhí chcú stále len zneužívať. Možno zistíš, že si super človek a všetko sa Ti darí, alebo možno zistíš, že si totál lúzer... a všetko malo byť akosi inak.

Možno zistíš, že keby si ten svoj reštart života s Bohom urobil pred 10 rokmi, všetko by bolo inak. Poviem Ti k tomu dve pravdy, ktoré Ti môžu pomôcť. 1)Áno, všetko by naozaj bolo inak, keby si ten svoj život s Bohom fakt reštartoval pred 5, 10 či 15 rokmi. Mal by si lepší život. Druhá pravda je ale dôležitejšia. 2)Nikdy nie je neskoro. Svoj vzťah s Bohom môžeš reštartovať hneď dnes. Ak to urobíš, tak o 5, 10, 20, 30 rokov nebudeš troska života.

Ja nie som super filozof, mysliteľ, či super kazateľ. Som len človek, ktorý má otvorené oči, študuje Bibliu a pozoruje život. Dokonca, som človek, ktorý takéto „reštarty“ musí tiež robiť.

Veľmi som rád, že v tom nie sme úplne sami. V takomto reštarte je s nami dokonalý a úplný Boh, vlastne celá Božia Trojica. Teológiu Trojice môžeme nechať na inokedy, podstatné je, že je a preto Tvoj reštart s Bohom je v dobrých rukách.

V rukách Boha Stvoriteľa. V rukách Ježiša, Božieho Syna, ktorý zomieral za Tvoje hriechy a vstal zmŕtvych, aby si Ty mohol byť ospravedlnený pred Bohom. Tvoj reštart s Bohom je ale aj v rukách Boha Ducha Svätého, ktorý bude mocou pre premenu, vedenie, múdrosť pre Tvoj život. Pri Tvojom reštarte máš podporu aj dobrých cirkevných spoločenstiev, ľudí, ktorý vedia, čo je kresťanstvo a Ti na Tvojej ceste budú naozaj a dobre pomáhať.

Nemôžeš mať lepšiu podporu, ako je Boh.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára