streda 3. novembra 2010

Spojka, ktorá pochádza z neba

Ježiš prišiel z neba, ukázal cestu do neba a vrátil sa do neba. Vyber si dobrú spojku, Ježiša.


Ján 6:38: „Veď som nezostúpil z neba, aby som plnil svoju vôľu, ale vôľu toho, ktorý ma poslal.“

Práve v posledných dňoch si plno ľudí pripomínalo svojich drahých zosnulých. Mali sme sviatok svätých a pamiatku zosnulých. Sviečky, krásne nočné cintoríny. Práve tieto dni nám okrem našich drahých pripomínajú jednu otázku: „Čo je tam? Kde je ten človek? Čo je za stenou, kde sú zosnulí? Dá sa to zistiť?“

V predošlej časti raňajok som písal o tom, že ľudia, Ty, ja, Tvoji rodičia, predkovia,... sa často obracajú k inému svetu. Písal som aj o dôvodoch, prečo sa k inému svetu ľudia obracajú. Sú to dobré a vážne dôvody a určite by si ich nemal len tak zahodiť. Jedinou biblickou odpoveďou na to, kto rozumie „druhému“ svetu najlepšie je: Ježiš. Žiadne iné odpovede nie sú biblické, ale sú pohanské. Nie som proti, aby si veril pohanským poverám. Len hovorím, aby si ich nepovažoval za biblické a kresťanské, lebo proste nie sú.

Prečo som presvedčený, že iba Ježiš rozumie druhému svetu najlepšie? Prvé dva dôvody sú, že Ježiš o sebe tvrdil: 1)zostúpil som z neba, 2)aby som plnil vôľu Božiu.

Ostaňme pri tom prvom dôvode. Zostúpil z neba. Biblia hovorí, že Ježiš bol už pri stvorení sveta, všetkého viditeľného aj neviditeľného. Cez Ježiša povstalo všetko. Videl Boha, bol s Bohom, je Bohom. Ježiš bol poslaný na zem. Odkiaľ? Z neba. Videl, žil tam, vie, ako celé nebo a peklo funguje. Pozná cestu do neba. Vie, čo je za stenou nášho sveta. Pozná anjelov, vie o démonoch, vie o zosnulých, či svätých.

Že to je blbosť? Ok. Jeden z názorov môže byť, že nemám pravdu. Ak ju nemám, tak je Ježiš klamár, alebo psychopat, lebo to o čom Ti píšem sú jeho slová. Ježiš viac krát povedal, že prišiel z neba, aby nám zjavil Boha, Božiu vôľu a jedinú cestu k Bohu.

Áno, teoreticky by mohol byť klamár. Vieš však čo Ježiš hovoril ľuďom, ktorí si o ňom mysleli, že je klamár? Povedal: „ak mne neveríte, verte mojim skutkom“. Povedal to tým ľuďom, ktorí ho nenávideli, ale zároveň videli, ako uzdravoval, vracal zrak slepým, hluchým, chromým, kriesil mŕtvych a podobne. Skeptikom povedal, pozrite na moje skutky!

Teoreticky by mohol byť Ježiš psychopat. To znamená, že učeníci a apoštoli, ktorí ho videli, žili s ním, jedli s ním, chodili s ním všade boli tiež psychopati, lebo verili psychicky narušenému človeku. Dokonca, pre pschopata (či klamára) trpeli a zomierali. To by znamenalo, že tisíce ľudí, ktorí Ježiša zažili a mu dôverovali a odovzdávali mu svoje životy boli tiež psychopati. To znamená, že státisíce ľudí, ktorí v prvých troch storočiach uverili v Ježiša boli tiež blbí. To by tiež znamenalo, že dnešná kresťanská cirkev má za svoj základ debila (myslím klinicky a nie nadávkou).

Argumentov by bolo ešte strašne veľa, ale...

Poďme naspäť. Duchovný, večný svet existuje. Nebo existuje, peklo existuje. Ježiš hovorí, že bol poslaný z neba. Mne to stačí na to, aby som nehľadal inde spojenie s iným svetom. Mne Ježiš stačí na to, aby ma spájal s večnosťou. Mne Ježiš stačí na to, aby som nešiel inde, lebo viem, že Ježiš je dobrý zdroj. Kľudne by sme mohli pozrieť aj na iné spojky s duchovným svetom, ale pochybujem o tom, že oni za to stoja. Ježišovi dôverujem. On ma presvedčil.

V argumentoch pre Ježiša ako spojku s druhým svetom ešte budem pokračovať... prajem Ti pekný deň.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára