utorok 9. novembra 2010

Spojka, ktorá plní Božiu vôľu

Ježiš plnil Božiu vôľu, až do posledného výdychu. Vyber si dobrú spojku, Ježiša.

Ján 6:38: „Veď som nezostúpil z neba, aby som plnil svoju vôľu, ale vôľu toho, ktorý ma poslal.“

Ježiš je cestou do neba a je jediným prostredníkom medzi človekom a Bohom. Samozrejme, je plno alternatív, ktoré sa v kníhkupectvách, na nete a vlastne všade, žiaľ aj v cirkvi, ponúkajú. Nikto z nich ale nemôže povedať niektoré veci, ktoré povedal Ježiš, bez toho, aby bolo spochybnené jeho mentálne zdravie. Je dobré a dôležité, aby si rozumel, že ten, kto povie, že pochádza z neba je buď totálny klamár, psychopat alebo Boh (viď predošlé „raňajky“).

Druhým dôvodom, prečo je spojkou s večnosťou iba Ježiš je, že bol poslaný z neba, od Otca, aby plnil Jeho vôľu. Čo vlastne Ježiš prišiel urobiť a čím sa odlišuje od takzvaných iných ciest k Bohu a iných mudrlantov a šamanov?

Po prvé: Ježiš nie je kecál. Ježiš sa neprišiel vykecávať s ľuďmi o tom, čo majú robiť, ako sa majú modliť, aby mali pokoj v dušíčku a pod. Neprišiel písať knihy a dávať dobré rady do života. To neznamená, že Ježiš nerozprával. Dokonca rozprával a kázal veľmi veľa. Veľa hovoril o nebeskom kráľovstve, o princípoch nebeského kráľovstva a o tom, ako sa do neho vstupuje. Avšak nie len preto prišiel, manuál pre vstup do neba by bolo málo. Predstavil však Božie kráľovstvo a to bola Božia vôľa.

Po druhé: O tom, že prišiel od Boha mali svedčiť Ježišove skutky. Robil plno plno zázrakov. Uzdravoval (nielen akože, ale naozaj), kriesil mŕtvych, vracal ľuďom zrak, sluch, rozkazoval démonom. Čím sa Ježiš odlišuje od iných ciest a mudrcov? Že to, čo hovoril aj robil. Robil to evidentne, merateľne, verejne. Človek, ktorý bol chromý sa postavil. Slepý začal vidieť. To nebolo tak, že „jedna baba povedala...“ Nebolo to tak, že „môj brat videl...“, či „bolela ma noha a už ma nebolí“. Ježišove zázraky videli stovky ľudí. Ak by ich bol oklamal, tak by ho boli hneď ukameňovali. Nestihol by sa schovať. Ukázal nám Božie kráľovstvo v akcii a to bola Božia vôľa.

Po tretie: Zomrel pre to, aby si Ty mohol byť v Božom kráľovstve. Tento dôvod je zo všetkých najväčší. Keď sa Ježiš modlil pred smrťou, tak povedal Boh: „Otče môj, ak je možné, nech ma minie tento kalich. Ale nie ako ja chcem, ale ako ty.“ Alebo povedal: „Teraz je moja duša vzrušená. Čo mám povedať: Otče, zachráň ma pred touto hodinou? Ale veď pre práve pre túto hodinu som prišiel.“ Svojou smrťou a svojou krvou zaplatil za moju a Tvoju drzosť, za môj a Tvoj výsmech Bohu, za moju a Tvoju aroganciu voči Bohu. Ježiš draho zaplatil za to, že ja a Ty sme pľuli do Jeho tváre, keď sme hrešili a hrešíme. Ježiš je takou spojkou medzi večnosťou a dneškom, že zaplatil za moje a Tvoje hriechy a zlé skutky, postoje, túžby. On musel zaplatiť, aby bolo pre Teba a mňa možné vstúpiť do Božieho kráľovstva. Je toto plnenie Božej vôle? Absolútne!

Ježiš nie je kecál. Ježiš poslúchal Boha. Ježiš vykonával vôľu Božiu až na smrť.

Ukážeš mi, ktorý iný múdry hovoril o sebe, že prišiel z neba a zomrel za moje a Tvoje hriechy?

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára