streda 24. marca 2010

Realita dna

Realita dna

Zmena si vyžaduje pochopenie reality dna.

2 Kronická 17:12: „Tak Jóšáfát mocnel a dosahoval vrchol.

Viete, nie som filozof. Ani sa nepovažujem za intelidža prvej triedy. Nemám ani slohové ani rétorické nadanie. Mohol by som ísť ďalej, aby som odhalil niečo viac zo svojho života. Myslím, že to robím priebežne a v budúcnosti to tiež budem robiť. Verte mi však, že viem, čo je životné, zdravotné a morálne dno. To mi stačí.

Uvažujme trochu logicky. Kedy je možné vidieť akýkoľvek rast. Jedine ak ho porovnáš s predošlým stavom, ktorý musí byť menší. Rast, rozvoj má vždy a v každej oblasti jedno spoločné. Pred rastom musí byť – pád, dno, strata alebo minimálne situácia či stav o ktorom vieme a viete, že je nižší, ako by mal byť. To platí v ekonomike, vo vede, vo vzdelaní, v rozvoji krajín... to isté platí aj v Tvojom živote. V celom Tvojom živote. V duchovnej, duševnej aj telesnej oblasti.

Raz sa jeden človek topil. V okolí bol iný, vynikajúci plavec a záchranár. Kričali na neho: „Choď mu pomôcť! Prečo sa len prizeráš?“. Neskočil hneď, ale za chvíľu. Stačilo mu niekoľko sekúnd, aby sa dostal k topiacemu, silno ho chytil a za chvíľu boli obaja na brehu. Zachránil ho. Potom povedal ľuďom. Ak by som bol hneď išiel za ním, keď sa celou svojou silou snaží udržať na vode a silno trieska rukami nohami, mohlo by sa stať, že aj mňa zraní a stiahne do vody. Chytil som ho až keď strácal sily. Vtedy som mohol použiť ja svoju silu a schopnosti.

Chceš vidieť rast? Chceš vidieť nádej vo svojom živote? Chceš vidieť hlbokú zmenu? Chceš vidieť budúcnosť? Chceš vidieť, ako Ťa Pán Boh mení? Chceš vidieť nádej pre svoj vzťah? Pre svoju rodinu, deti?

Neboj sa pozrieť do tmavých, hriešnych a bolestivých miest svojej duše a svojho života. Neboj sa priznať si, že potrebuješ pomoc. Neboj sa pokoriť sa. Neboj sa povedať Bohu: „Ak nebudem mať pomoc od Teba... kto mi pomôže?“.

Boh možno čaká, kým nebudeš strácať sily. Ale neboj sa, je tu niekto silnejší. Neboj sa, lebo Ježiš čaká na to, aby za Tebou išiel a Ťa pozdvihol.

Ešte nie sme na konci cesty. Zmena totiž nie je vôbec jednoduchá, ale stojí to za to! Verte mi. Túto zmenu zažilo mnoho mnoho ľudí. Aj ja, aj Nick Vujicic – oplatí sa pozrieť video!!! (http://www.youtube.com/watch?v=AW579icDRSA). Si na rade. Len sa neboj.

E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára